Pengikut

DENDAM dan MANUSIA ?

bengang..?? mang gua tengah bengang gila neh..semenjak dua menjak neh..ade lah dua tiga ekor beruk ni dok main menyalak2..sedang kan aku xpernah kenal dgn dorang..?? chooyy lah..

ape yg korang nak stalker aku sangat..?? yg xtahan nyee sibuk ckp aku dok bergadoh sana sini..padahal aku mang suke bermanja-2 dengan kawan2 aku mcm tu..eh kasar..?? kawan aku xcakap pape..ang lak lelebih...ang kenai ke aku sape.??

untuk ape kau stalker aku..?? memang macam ni eh manusia..tolong ar !!! aku xnak ar hipokrit dok keluar status baik2 mengalah kan ustazah pilihan..sbb aku tahu diri aku xlayak...!! yang pelik nya..orang yg duk selalu menyalak2 kat wall xnak pulak pergi tegur kan...

beb ..?? MANUSIA..?? kenapa suka berdendam..?? aku pernah wat salah nan angpa ke sebelum neh..?? ada nyusah kan periuk nasi angpa ka..?? ke aku ada tabur taek dalam lauk pauk korang.??

huh !~ oke marah sifat setan...sebab aku mang dah lame xjadi setan..selama ni aku dok diam orang nak cakap pape...aku biar kan ajek..sebab manusie semua xperfect pernah buat salah.. nak cakap aku ada musuh..?? hey aku xpernah lah nak bergado dengan owg..xtaw ah kalo org anggap aku ni musuh dye....seumur hidup aku..ada sorang tu jek la mang aku xkan maaf kan dia ...

dendam..?? aku xberdendam...sampai masa aku terima as friends ..aku akan terima.cuma aku perlu masa untuk terima ape yang dye dah buat kat aku selama neh... dah 7 bulan aku tanggung derita neh..??

ke dia yang hantar stalker-2 tu..tapi untuk ape..? <------ tolong jang bersikap buruk sangka lah acu weyy !!

marah kan..?? sape xmarah... gua malas nak leter panjang gua just nak hurai kan tentang dendam dan manusia...


Dendam dalam bahasa Arab di sebut hiqid, ialah “Mengandungi permusuhan didalam batin dan menanti-nanti waktu yang terbaik untuk melepaskan dendamnya, menunggu kesempatan yang tepat untuk membalas sakit hati dengan mencelakakan orang yang di dendami”.

bagi aku orang yg suka simpan dendam ni .hati dia xakan pernah tenang selagi org yg dia dendam hidup aman.. kerja dia tahu nak menyakit kan hati orang jek..

xpa lah ..aku maaf kan lah orang2 yang berdendam dgn aku...beb pikir lah..xkan sebab kisah lame kau nak berdendam dgn aku..sedang kan kau jugak yg wat salah..sampai kau hantar stalker2 kau..aku xtuduh kau,cuma mungkin orang akan pandang buruk pada aku....

xpelah Aku maap kan kau.. just satu permintaan aku..tolong pergi jauh2 dari hidup aku..aku xganggu idop kau dah cukup aman...kawan-2 kat sini aku nak kuar kan satu hadis

sabda Nabi saw :“Mahukah aku beritahukan kepadamu perkara yang lebih utama dari puasa, solat dan sedekah?..
Jawab sahabat : “Tentu mahu”.
Sabda Nabi saw: “yaitu mendamaikan di antara kamu, kerana rusaknya perdamaian di antara kamu adalah menjadi pencukur yakni perusak agama”. (HR. Abu Daud danTirmidzi).

karang ade lah tu cakap aku bajet...cakap lah weyyy... memang aku sekolah agama pon dulu..xsemesti nya kesilapan lalu kau nak pandang aku hina..Allah jek yg tahu beb.aku just nak kongsi ape yang aku tahu..xsalah kan..?? dari aku dok simpan hasad dengki dalam hati...

cukup-2 lah menjadi penstalker aku...aku xnak hati aku busuk sebab benci kan kau..pesanan untuk semua orang-orang yang mempunyai penyakit hati, seperti dengki dan dendam ini selalu ingat bahwa kekuasaan Allah mengatasi segala kekuasaan. Dan hendaklah korang ingat bahawa harta benda dan kedudukan yang bersifat duniawi itu selamanya tidak kekal.

Allah lebih besar ..Allah lebih mengetahui sifat seorang manusia..DEndam akan busuk kan hati korang jek.. Manusia akhir zaman .." YA ALLAH jauhi lah aku dan sahabat2 ku..ahli keluarga ku dari tergolong dalam ahli neraka mu.. "

tanahkuboq : semakin dekat nya hari kiamat ..semakin ramai orang berbalah sesama manusia..jauhi lah sifat dendam dan dengki.. wallahualam.


sumber

Entry iNi mEnaRik taK?? Like dAn shAre ok..tenks !

5 ulasan:

Inani berkata...

biasala..manusia sentiasa dengki dengan orng lain. yang tak tahannya bila dengki tu selalu je nak sihir2 orang..haishh...

btw, sebab ni tanah kubur, tkut pulak datang sini..seram..tapi best entri kat sini..^^

syabas!!

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hamboi...kih2 ni bukan belog alam ghaib macam blog kwn acu huhu btw tenks for komen sis :)

sekamar rindu berkata...

salam..

tak baik berdendam...

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

wslam..yek dahh tu

liza nora berkata...

hye datang melawat...
folw sy balik ye..
http://lizanoraliza.blogspot.com/2011/12/majlis-anugerah-dekan.html